@Calle01 sa:
@Villenyblom sa:
@Calle01 sa:
@Villenyblom sa:
Vi börjar mot Bois away söndagen den 3 april och första hemmamatchen blir mot Brage den 10 april
Det är bara att ta tjuren vid hornen från början. Eftersom både Bois och Öster med säkerhet kommer att tippas som topplag i serien är min gissning att matchen kommer att spelas tisdagen den 5 april.
Gillar fotbollen som Bois spelar men hade överdriven utdelning förra året och tappen av Jensen, Olsson och Almadjed känns för stora just nu
Jag är inte själv så bevandrad i statistiken och XG etc, men jag kommer ihåg att du nämnde Landskronas överdrivna utdelning förra året. Icke desto mindre är jag säker på att både de svartvitrandiga och Östers IF kommer att hamna väldigt högt upp i förhandstipsen. Därav min gissning att matchen kommer att spelas tisdagen den 5 april, kl 19.00, som veckans match på Discovery. Att skåningarna och Östers supportrar inte direkt älskar varandra kommer säkert också att bidra när förbundet/SEF bestämmer matchdag. Att de sk experterna och journalisterna sällan har någon större kunskap om Superettan är tråkigt. Jag skulle inte bli förvånad om någon av Sveriges största Superettan-experter finns på någon av de olika supporterforumen, t ex det här.
Tror nog tvärtom att de hänger en hel del här o liknande forum, twitter, insta etc, men de som är mest professionella håller väldigt låg profil. Är ju ändå mkt man kan snappa upp om man är lite källkritisk på dessa alternativa ställen, o om de inte är det missar de ibland hel del kontext till sina egna texter o får då skylla sig själva.