Låt mig förklara mer i detalj varför Raymond Adjei fick det betyg han fick:
Han mötte en av allsvenskans bästa vänsteryttrar Zeidane Inoussa där han själv i SMP var inne på att det kanske var den bästa spelaren han har mött. Det var alltså möjligen första gången han ställdes mot en så bra spelare. Förväntningar att Adjei ska briljera mot honom kan inte krävas. Utifrån dessa förutsättningar klarade han uppgiften godkänt.
Brytningarna. Det var där han stack ut i matchen. Han bröt flera gånger bollar som kom i eller nära straffområdet. Där var han uppmärksam. Hade det inte varit för de brytningarna kunde Öster släppt in fler mål.
Lukas Bergqvist hade problem med Pontus Dahbo i första halvlek där han fick springa runt rätt fritt. Hade Lukas första halvlek varit lika stark som den andra hade han fått 5 poäng istället för Raymond!
Sen vill jag säga att även Filip Elg i senaste ARPÖ tyckte att Adjei gjorde det bra för att ha mött Inoussa. Så det finns fog för att ge ett sånt här betyg till Raymond. Sen ska det sägas att det var ett allmänt svagt Öster i matchen mot Häcken vilket gör att hade vissa spelare steppat upp lite mer hade Raymond kanske bara fått 1 eller 2 stjärnor i betyg. Det här blir konsekvensen av ett sånt här betygssystem som det är nu under försäsongen.
Jag hoppas ni förstår lite bättre nu varför betyget blev som det blev! Men jag är glad att ni gör det jag vill att ni ska göra. Diskutera mina artiklar. Har varit rätt dåligt med det på sistone så hoppas ni kan fortsätta göra det. Den här tråden är inte bara till för att jag ska länka mina artiklar. Utan framförallt att ni ska diskutera de. Det är det som gör det roligt att skriva på Svenska Fans.