@Kalle Dahl sa:
Tänkte skriva att i väntan på dagens nyhet finns denna mycket läsvärda artikel.
Sen slog det mig att detta kanske var nyheten Jens syftade på igår? Detta var väl känt sedan tidigare?
Fin intervju! Men här blev det tokigt, @Jockeluring
”Sedan gick det några år och så stod man och såg Täby vända och vinna med 3-2 i Superettan på en obskyr idrottsplats långt ut de stockholmska förorterna. Jag kommer ihåg att jag tröstade mig med att det var en bra väckarklocka tidigt in på säsongen. Vi skulle ju tillbaka till allsvenskan det året. I stället åkte vi ur. Från Bayern München och Barcelona till Tvååker och Prespa Birlik. Förbannade Täby, förresten. 2019 vi förlorade med 3-2 där uppe inför 600 åskådare efter ha tagit ledningen i 82:a. Jag stod i klacken. Nu bortgångne Östervännen Janne Törnqvist var plågad av sjukdom redan då. Vi hade bestämt att ses i Österklacken, men han klev av bussen en hållplats för tidigt och tvingades gå i snigelfart till arenan. Han kom fram lagom till Täbys kvittering i 88:e. Och sen deras segermål på övertid. Jag fick i alla fall skjutsa honom hem till Solna efteråt. Som tack och hejdå sa Janne att det kunde sluta riktigt illa, utifrån vad han sett sista fem minuterna. Det var i april. Jag trodde honom inte. Sex månader senare hade vi åkt ur Superettan.”
Vi åkte ur 2014 i kvalet mot Frej och mötte dem därmed ej i serien. Och 2019 åkte vi inte ur.