@Lindstig sa:
Vill också se de flesta spelarna på plats när träningen börjar i januari. Vi kan hålla någon plats öppen för bra nyförvärv som går rakt in i startelvan.
Enig. Eller åtminstone de flesta på plats någon vecka in i träningen.
Gruppen och stämningen i den är väldigt viktig. Kommer det fyra nya i mitten på mars ska de ha en helt sanslös och direkt osannolik spets för att väga upp det. En två sena nyförvärv är ingen fara men hoppas verkligen några kommer på plats relativt snart efter årsskiftet.
För övrigt har jag lite funderingar runt Nilsson som ju definitivt verkar vara huvudspåret för målvaktsrekrytering (rimligt så). Om Öster i utgångsläget kan tänka sig ett lån borde väl det i princip ha varit klart nu? Öster är uttalat sugna på Nilsson, Nilsson verkar ha trivts i Öster, och varken han själv eller MFF kan knappast vänta sig att han ska ha så gott som garanterad speltid i ett bättre lag och på högre nivå än Öster? Om inte MFF och/eller Nilsson fått enligt mig svårförklarlig hybris tänker jag att detta tyder på att man försöker jobba fram en permanent lösning i första hand. Andra tolkningar?