@xonitex sa:
Tror Vito o co har ett ess i rockärmen, sen kanske det (tyvärr) inte blir vid fönstrets första dag.
Någon form av önskelista. I brist på namn så delar jag med mig detta:
Bernardo Vilar
Ytterback - den bästa i div 1, vem nu det är. Förövrigt är jag svag för Victor Bergh i Norrby och Mahammed Mohamed i VSK, men dessa är inte så troliga.
Forward - Senegalesen
Skriver under på din önskelista fast med omvänd prioriteringsordning.
Forward: absolut prio 1. JW förmodligen bara kvar säsongen ut så där behövs ändå en ny in vilket inte direkt försämrar Andrés möjligheter heller. Mr.X som 1a på platsen, ABW 2a och André 3a på positionen 2023.
Ytterback: Prio 2. Ingen av våra ytterbackar känns klockren, Silverholt starkaste kortet men kanske inte kvar 2023. Theo ett oskrivet kort. Inga ynglingar som knackar stenhårt på dörren, närmast är väl Mini-Wibbe sen Spendler. Bägge dessa känns en bit ifrån att vara startspelare nästa år oavsett serietillhörighet. Därför ja tack till ny yb oavsett kant, gärna en som behärskar båda såklart.
Mittback: Hade såklart inte tackat nej till Bernardo men har för högt ställda förhoppningar på både Mattis och Cappe för att riktigt starkt efterfråga en ny spelare på den här positionen. Hoppas Mattis snart är 100% och fightar sig in i startelvan, vilket blir mycket mindre troligt om vi värvar någon som Bernardo.
Sen är det ju frågan om vi ska värva nu eller i vinter när vi vet vilken hylla vi kan välja från. Fast värvar vi inte nu kanske vi missar chansen att kunna värva från en annan hylla i vinter. Lite klurigt ställningstagande, får sätta tillit till Vitos fingertoppskänsla. Hade kunnat tänka mog Djurdjic på lån säsongen ut om Degen hade gått med på det vilket inte är så troligt. Abubakari lånades nyss ut till HJK i finska ligan annars hade det känts rimligt också.