@Villenyblom sa:
@Vikash sa:
@Villenyblom sa:
@Vikash sa:
@Villenyblom sa:
Slänger ut ett till namn när vi ändå pratar om spets, 32åriga Petteri Forsell. Kallar sig själv för tjock och ser rätt kraftigt ut men springer faktiskt mycket och är väldigt stark för sin tunga 170cm. Sällan skådat bättre känsla i fötterna och sitter på en jävla bössa. Nästan alla mål han gör är på långskott och frispark. Tar alla fasta situationer och har suttit 17/21 straffar. Haft total slakt sedan han återvände till Finland men är numera klubblös. Ge han en fri roll som nummer 10 och man kommer hålla andan varje gång han hamnar i ytan mellan mittfält och försvar
Vet inte jag... 32 år. Visserligen sanslösa siffror när han kom tillbaka till Finland och hade tre mål och fem assist på sex matcher i augusti och september men därefter en ass på fem matcher i oktober och närmast innan ett mål och en ass på 26 matcher i Polen. Klart det skulle kunna bli bra men det skulle också kunna kosta betydligt mer än det smakar, särskilt som det knappast är någon som kan leverera långsiktigt eller har något försäljningsvärde. Tycker det behövs mer i närtid än ett så pass kort stim för att plocka in någon som är så pass gammal.
Åldern är ju inte super men samtidigt så är han varken skadebenägen eller ovältränad. Kostnaden är inte heller jätteöverdriven sett till hans förmåga, byt hans lön mot Keene och han hade fått in mer deg än vad han får i Finland och istället för att få en brunkare så får man fötter av allsvensk toppklass. Lite magstarkt att säga att göra 1400 minuter i Polens högstaliga är dåligt, visst 1+1 är ju inte super men gör sedan 3+6 på 11 matcher i Finland som rankas ungefär som S1 vilket hade vart 2p mindre än vår bästa poängspelare som spelade 16 fler matcher.
Menade absolut inte att 1400 minuter i Polen är dåligt i sig, bara att poängproduktionen där inte varit särskilt imponerade. Min poäng var att tar man bort hans sex första matcher i Finland (där han gjorde åtta poäng) har han tre poäng på 31 matcher (varav 26 i Polen och fem i Finland) och för mig är den perioden han producerade hysteriskt bra för kort och därmed för osäker att dra slutsatser av när man ställer det mot ålder och förväntad kostnad.
Hade han haft en ok produktion i Polen så hade han inte ens vart aktuell. Dessutom är Polen en bättre liga än tex Allsvenskan. Väldigt höga förväntningar på spelarna som ska komma in men väldigt få realistiska förslag
Polska ligan är inte bättre än Allsvenskan. Är väl ungefär på samma nivå som svenska. Polska lag presterar typ som svenska i Europa, om man undantar MFF. Något Europa League-gruppspel ibland.
Har för övrigt inte sagt att jag har väldigt höga förväntningar på spelarna som ska komma in, men jag har högre förväntningar än så för en 32-åring.