@Knugen sa:
@ÖÖIIFF sa:
@Knugen sa:
@Slangen sa:
@Bissan sa:
Mathias Nilsson till MFF:s hemsida:
"– Det känns väldigt skönt att ha förlängt avtalet med Malmö FF och att fortsätta min karriär i himmelsblått. Jag ser fram emot en ny utlåning till Östers IF och att utvecklas i deras miljö för att sedan komma hem ännu starkare till Malmö."
Fullt förståelig kommentar från Nilssons sida och inget ont om honom som spelare eller människa. Men nu kommer vi återigen utbilda ett annat lags spelare på bekostnad av egna spelare. Viktigare än någonsin att vi ger Stulic samma möjlighet (om Stulic inte bedöms hålla för a-lagsspel i Öster såklart), gärna med utlåning till en klubb i toppskiktet av division 1 för gedigen erfarenhet av a-lagsfotboll.
Inte säkert att det är på bekostnad av egna spelare. Stulic är inte redo att vara förstemålvakt än, men kanske om ett år. Bättre då att låna Nilsson ett år så att vägen sen är fri än att värva någon på två eller tre år som blockerar.
Håller dock med om att Stulic behöver speltid i någon form av a-lag i år.
Och att Nilsson säger exakt vad som förväntas till MFF:s sajt ska man inte haka upp sig på.
Låna ut Stulic till Oskarshamn, ett topplag i Division 1 och ligger geografiskt nära Växjö
Frågan är då vem som skall vara backup på matcherna, även om gillar tanken o att det är dags att sadla om till seniorfotboll på allvar för den pojken?
Ja det kanske är dags, jag själv är lite osäker men det är väl en bedömningsfråga som får göras utav klubben om de tycker han är tillräckligt bra och mogen för den uppgiften eller om de vill skicka ner honom på utlåning för att ge han mer tid att lära sig och förbättra sig. Jag tror personligen inte att han är 100% redo för att vara helt ärlig jag tror det skulle vara bäst för honom om han fick gå ner sig en eller två divisioner för att få mer erfarenhet och växa till sig i kostymen
Stulic har potential men är inte redo för Superettan. Ruggigt bra linjemålvakt men fortfarande för svag i beslutsfattande moment, lite för "valpig" och fötterna måste bli lite bättre. 2/3 moment kommer förbättras med erfarenhet av seniorfotboll