Pungspark! F-n heller! Nico är vår danske mål- och sockerdricks-glade soldat!
Ovan är de första tankar som kommer, och sedan kommer alla andra frågor. Vem läcker uppgifterna och i vems intresse och finns det ens någon eld bakom rökpuffen?
Den eftertänksamma tanken, efter att ha sovit på saken, är ändå skönare att vila i.
Vito/Tufa/Jens skulle inte släppa en spelare under kontrakt utan att det sker för Östers egen långsiktiga vinning. Alltså, inte utan att veta att man till nästa match eller månad kunna ställa ett ännu bättre lag på banan.
Funderar man sedan ett tredje varv utifrån vilken spelstrategi som Nico värvades och ställer den mot hur Tufa sannolikt kommer att vilja spela, så kan jag se en skillnad. Från att ensidigt ha arbetat med inläggsspel för direktavslut har Öster byggt om för att öka tryggheten i ett mer centralt spel, där vi i högre grad prioriterar fart, aggressivitet och omställning. Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar, men med resonemanget innebär det att Faxe Kondis bästa avslutningsegenskaper riskerar att inte bli nyttjade på samma sätt. Att våra forwardsavslut kan komma att handla mer om avslut som kommer av djupledsspel och korslöpningar.
Ovan är förmodligen bara en dåres försvarstal för tröst vid eventuell förlust av vår danske Soldat. Men blotta tanken på att inte få dricka en seriesegerbira på Östergatan med Preben, som rödmosig, ärrad och med omplåstrat huvud av omild mittbacksbehandling och alkoholrusig segersång, fullbordat sin och min dröm att ha nickat upp Öster till finrummet!
F-n heller! Drömmen är vackrare än det logiska resonemanget är klokt. Faxe Kondi - Hver gang!