@Slangen sa:
@Calle01 sa:
På Minboll bekräftar Mortensen att intresse finns från TFF och han bekräftar också att diskussioner förs mellan klubbarna. Han säger att han trivs i Öster men att kunna bo i Köpenhamn gör att TFF är ett intressant alternativ.
För mig som Östersupporter känns det tryggt att veta att Mortensen är under kontrakt. Jag tror och utgår ifrån att Öster aldrig skulle släppa Mortensen utan att ha ett lika bra alternativ på gång.
Vad är han då värd? Enligt transfermarket.com är Mortensen värd 300 000 euro. Vad Öster skulle få i kronor och ören beror t ex på kontraktslängden och ålder. Jag skulle gissa att det skulle kunna landa på en summa mellan 500 000-1 miljon kronor.
Vi har ju också ett hyfsat övertag vid förhandlingsbordet känns det som, Vito vs. Salif. Jag tror inte heller att vi kommer att släppa Mortensen utan att vi först har säkrat en minst lika bra ersättare. Jag gillar Nico, men kan vi få bra betalt för honom har jag inget emot att släppa honom heller. Han är ju inte på något vis omöjlig att ersätta. Men svider såklart om han hamnar hos en direkt konkurrent.
Det märks tydligt att Mortensen vill gå till TFF. Att det verkar vara den sociala situationen som påverkar honom gör att i alla fall jag är lite mindre upprörd över detta.
Det är några faktorer som gör att han vi kan få bra pröjs för Nicholas. TFF vill ha vår kontrakterade spelare. TFF har pengar. Förhoppningsvis har vi en mer slipad förhandlare vid bordet. Ett scenario är att vi släpper honom för ett bra pris och hittar en lika bra spelare billigare eller gratis. Ett annat att vi släpper honom i sommar och kan hitta någon annan lirare i det större fönstret.