Det jag kommer sakna allra mest med Nico är hans attityd, jobb och inställning. Han har sedan ankomsten tagit och gett allt för att föreningen ska lyckas och han har flera gånger uttryckt en genuin uppskattning inför Växjö stad.
VI kan säga allt om det där att han hade skrivit kontrakt och ska vara professionell och allt det där, men vi måste klara av att tänka oss in situationen att med sin familj komma till en 2 års Corona-karantän i ett annat land där man inte känner nån. Klart att det har tärt på honom och de sina på samma sätt som det slitit på oss alla. Nu är han historia men jag ger honom cred för den svett och de stygn han tagit för vår klubb.
När jag vänder bladet och funderar vilken spelare som Vito ska kontraktera upp istället tänker jag vilken attraktiv möjlighet att få komma till Öster just nu. Här finns speltid, ambitiösa tränare/spelarutvecklare och inte minst kapabla offensiva medspelare. Jag är övertygad om att både spelare och agenter ser exakt samma sak. En förening och ett lag som under flera år gjort sin läxa, byggt en spelargrupp och miljö som nu präglas mer av sin ambition och framtidshopp än den tyngs av sin stolta historia.
Så för väldigt många ambitiösa och dugliga forwards är Östers IF 2022 därför en förening som man vill spela i.