@Villenyblom sa:
@Zingo sa:
@Villenyblom sa:
@Bonus sa:
Läser att Dan Magnusson talar om sjusiffriga belopp. Som sluter med dryga miljonen. Det är bra, men inte sjusiffrigt.
Öster fick verkligen inte sjusiffrigt av det jag hört
Vill nyansera detta då jag själv blev osäker igår p g a olika källor som säger olika saker. Kommer inte att avslöja vare sig detaljer eller min källa, men jag är är väldigt säker på att Dans uppgifter stämmer, alltså 1M+.
Jag vet hur början av förhandlingen gick men de måste ha höjt budet senare i förhandlingen. Vi har alltså bytt Nico mot Kusu, Bonnah och ett antal 100k för en ev ersättare. Jävla byråkrater.
Intressant. Du menar alltså att Kusu+Bonnah kostade mindre än 1M? Hatten av i så fall. Jag förutsätter att framförallt Norrköping hade en relativt bra förhandlingssits och säkert är nöjda med en vidareförsäljningsklausul som gjort att själva pengapåsen här och nu kunde minskas något. Men att (mer eller mindre) byta en 27-åring med mindre än ett år på kontraktet mot två unga talangfulla spelare under kontrakt är en stark bedrift. Om detta stämmer är det strålande sportcheferi,