@Jockeluring sa:
Här kommer det fjärde inlägget i undertråden: "Att inte ha sagt vad ingen har påstått har blivit sagt, noga understruket av nämnda ingen". Min kärlek till EF Supportersnack är närmast oändlig. Vi överraskar världen varje dag.
Jag har en längre tid tänkt detsamma och övertygas så till den milda grad av Jockelurings logik här att jag gör comeback för gott igen efter en tids frånvaro. Har man skrivit på forumet sedan sajten hette Forza Öster för 24 år sedan så vill man ju hänga i. Jag anser alltjämt att här liksom på resten av internet är det många som kastar ur sig saker mot varandra som man inte skulle göra ”fejs to fejs” men jag får leva med det för att återigen få ingå i den otroliga dynamik som råder i detta forum. Humor, idioti, expertis och missförstånd i en salig blandning. Jag har i enbart läsande roll mången gång roats åt Oldtimerns försök att provocera och även åt Knugens älskvärda skott från höften. Som det nyliga om att han ”har hört att vi haft många brassar som misslyckats i Öster” (ungefär) när sanningen är att Öster haft två brassar totalt: João Rodrigo - som trots allt gjorde mål i Allsvenskan för Öster - och João Pedro - som ändå gjorde mål i den härliga kölhalningen av Landskrona.
East Fronts forum som hyllats i Snett Inåt Bakåt och är en aldrig sinande informationskälla för Smålandspostens alla produktioner är något man ska vara en del av. En smältdegel så härdsmältande att man ibland kan få nog av den men som man ändå lockas åter till tack vare dess alla pusselbitar.
När jag i måndags stod i Håsten-snålblåsten med Larsnäs cigghåliga flagga från 90-talet till vänster om mig och Ola.P:s ”är det hörna”-vrål till höger (och en ilsken kvinna som hette Söder på läktaren bakom - hon körde halländska väderstrecksskämt om möjligt ännu sämre än de på andra kusten och lämnade ilsket för att vi stod i vägen för sikten) insåg jag att jag vill ha både East Front Live och East Front Forum detta jubileumsår och framåt.
Jubileum för att East Front fyller 30 och för att vi firar 30 år sedan Adde Bilds skott i staget, 20 år sedan Jocke Mattssons seriesegerskott i krysset och 10 år sedan 14-1-0-våren.
Vi ses på läktaren och här!
Åter till ämnet Silly:
Östersunds Jno-Baptiste ska ha varit ytterst nära att tas in av Öster samtidigt som Tannus lånades ut (Jno-Baptiste skulle ta över Tannus lägenhet). Kan han vara något i en forwardsroll?
EDIT/MOD: Välkommen tillbaka! Vi moderatorer har fått klagomål på passusen där en avliden f d Österspelare omnämns på ett dråpligt sätt och beslutat att ta bort den. Ingen varning utdelad, se det som en anmärkning.