@Calle01 sa:
@jojolaget sa:
@Calle01 sa:
Drott har en förmåga att överraska positivt, men i år ser konkurrensen tuff ut. Det jag är mest orolig för är om han kommer tillbaka i lika bra form fysiskt efter skadan.
Det var samma tongångar förra året gällande Drott, när alla nyförvärv togs in på mitten och Drott sågs som sista alternativet, trots det var han många ggr den bäste på mitten.
Drott är Drott, ingen i Öster kan sätta tonen i en match som Drott. Se bara hur slätstruken det var när Marc tog Drotts plats då han skadat sig ifjol, motståndarna hade ingen att hata på mitten, ingen som skavde deras hälsenor eller gick i oväntat hårt i en duell vid mittplan.
Jag vill dock betona att jag inte favoriserar någon av spelarna
Du har rätt, han är grym. Men i år är det annorlunda då Hauksson utvecklades enormt sista delen av säsongen. Frågan är om Drott anses vara tillräckligt bra offensivt (om Hauksson skall spela defensivt)? I är har vi dessutom Kozica som kan spela offensiv mittfältare.
Håller med dig tillbaka, och i år kommer Hauk in bättre genom att vara etablerad i truppen, det sociala runt fotbollen är inte längre något nytt för honom (inte helt självklart att komma ensam till ett nytt land och prestera direkt), förhoppningsvis slipper han covid som sabbade mycket under våren förra säsongen och nya tränare som ser spelarna med nya ögon och nya parametrar. Känslan är att Hauk kommer vara en av spelarna i lagbygget som får spela mest på mitten i år och kommer att utvecklas mest. Tror faktiskt att te.x Marc måste höja sig lite för att vara självklar i elvan.