Det kommer ju säkerligen att bli få kontraktsförlängningar innan en ny tränare är på plats. De jag kan tänka mig är de självklara namnen, fanbärarna. Till dem räknar jag Kricak (baserat på hans privata situation, kanske är han inte sugen på en flytt med familjen), Aliev (trivs ju vädligt bra här och kanske prioriterar han trygghet före äventyr) och faktiskt också Ljung. De tre kan jag tänka mig att Ola kan besluta att vilja förlänga med redan innan en ny tränare är på plats. Men de här tre har ju guldläge och samtliga lär få anbud som Öster har svårt att matcha rent ekonomiskt. Kommer att bli en fråga om vad de själva värdesätter just nu i sin karriär och sitt liv.
Försäljningar är ju också en grej här. Kommer det vettiga bud och spelarna själva vill lämna så är det väl Mattis och Gyamfi som jag ser som mest aktuella. Fyndchans för klubbar, degraderingen gör att prislappen sjunkit och bägge har framtiden för sig. De andra har antingen inte övertygat tillräckligt, är i fel ålder eller har för otydliga egenskaper för att locka klubbar högre upp i seriesystemet.
Säga vad man vill om degraderingar, men vi får en jävligt spännande silly iallafall 😬🫣