Det blir mycket press på Ola i det här läget, och det är något han själv söker också med sin framtoning. Den är ju allt annat än low key.
Klart att det är synd att vi tappar Kricak men jag bedömer ändå att Sebbe Starke är en rak ersättare, en spelare som vi knappt använde i år men som kan bli den perfekta lagkaptenen i Superettan 2026. Lyssna gärna på hans intervju med Elgen i ARPÖ om ni inte gjort det. Jag tycker han har den där ödmjukheten som är viktig för att få folk i alla läger att lyssna på honom, samtidigt som han har erfarenheten.
Sen kan definitivt även MC vara lagkapten om vibbarna som säger att han stannar är rätt. Om vi gör en liten jämförelse med truppen 2012 som slaktade Superettan så ser jag Starke som 2026 års Mario Vasilj och MC som vår sheriff (Johan Persson). Ett tapp av MC skulle därmed kännas oerhört tungt för mig, för där finns ingen naturlig ersättare som det gör för Kricak.
Lite jobbigare är det på anfallssidan om (när) vi tappar Aliev. Här behöver vi verkligen Olas kontakter och fingerspetskänsla för att hitta rätt ersättare.