Kalle Dahl Visst, men det hade ju varit rimligt att säga så om vi alltid skulle värva alla 20 åringar, så vitt jag vet är det snarare undantaget än regeln kring reaktionerna?
Tycker skeptikerna är många om inte fler gentemot yngre oerfarna spelare, och har således varit så under längre tid i vår förening. Men med det sagt är detta generellt talat, alltså inte Pelle specifikt - där är vi nog rätt eniga
Överlag handlar det om vad ambitionen är över tid, och hur en truppstruktur ska se ut. Vart tar man risker, vart safear man? Jag vet ju vart jag känner att vi måste bli bättre, och nog börjar det med att ha en del yngre som andra val.
Med risk för att vara repig, vi missar ändå ibland och tar in spelare som är för dåliga oavsett meritlista. Inte för att man ska värva en spelare endast på ålder, men det kan och bör vara en bidragande faktor. Att vi samtidigt kan stärka dem lokala banden är ett jätteplus, det måste också understrykas. Men givetvis måste det finnas någonting sportsligt som talar för personen, det är underförstått hoppas jag.