jojolaget Lexxy Jatta är bara värvad för att säljas, det är såklart ett problem om han inte lyckas ta sig in i elvan!
Petter Bengtsson Berra Det verkar vara flera möblerade bostäder som efterfrågas. Själv hoppas jag på en ny och erfaren målvakt med rejäl pondus, men det kan ju också handla om boende för akademispelare som redan är på plats.
Petter Bengtsson Tycker att det är dags att nämna provspelaren Ebrima Drammeh. En lång mittback. Enligt Ola passningssäker och bra på huvudet. Dyker han upp för att det finns planer på att sälja Mattis i sommar?
PeterHansen Petter Bengtsson Han är nämnd, dock av någon anledning i tråden ”Östers ungdomar” (kanske för att han är född 2008). Är väl vettigt att ta in ersättare i god tid OM en som Mattis lämnar (lite på det sätt som Mjällby jobbat, ersättare finns redan på plats). Dessutom handlar det ju i detta fall om truppvärde och vidareförsäljningspotential.
DannePsFrisparkar Petter Bengtsson Det kan iofs också bli en långsiktig ersättare till Starke när han lämnar nästa vinter. I nuläget finns det inget som tyder på att han är kvar 2027.
Szabo PeterHansen Det är inte direkt en satsning mot Allsvenskan om man säljer Mattis i sommar och ersätter med en 18-åring. Jag önskade förvisso just en 18-årig mittback några inlägg upp i tråden men då mer på bekostnad av värvningen av Jatta. Nu känns det som att man hamnat fel i planeringen på mittbackspositionen. Men blev väl så för att Leo är ny och man inte hade hunnit tillräckligt långt med Afrika-spåret.
PeterHansen Szabo Nä det är väl sant men det är ju bara spekulationer. Drammeh ska bara hit för att träna. Hade nog själv gissat på fler offensiva spelare som Sanyang än mittbackar med Afrikaspåret. Har de månne en redi fåvadd eller en spexig målis där nere? 🙂
Petter Bengtsson DannePsFrisparkar Jag tycker generellt att att det är klokt att satsa på handplockade afrikanska talanger. Har inte sett Drammeh spela - och vi vet i nuläget inte om han får kontrakt - men att ha en mer långsiktig back up på mittbackspositionen är bra. Mattis säljs, antar jag, någon gång i år och Starke behöver få mer konkurrens. Skador kan förstås också komma. Noterade att Drammeh kan vara ett vapen på offensiv fasta (rimligen nickdueller). Det kan ju behövas. Till att börja med antagligen som inhoppare.
naren Ruuben En talang är en talang oavsett position och det var denna talangen vi fick tag på. Ser vi talang i unga år så behöver vi våga ta hit dem oavsett vilken position den spelar i. Är dom tillräckligt duktiga så får vi göra plats men inte dag ett...
Lutavallen Lediga spelare utan kontrakt enligt SMP: Försvarsspelare: Marcus Danielson, Emin Grozdanic, Eric Björkander. Mittfältare: Robin Tranberg, Adam Petersson. Målvakterna: Anton Cajtoft, Oscar Linnér, Marko Johansson. Något för Östers IF?
Ols Lutavallen Märklig spekulation av SMP. Öster har en bra spelartrupp för ett lag i SE och befinner sig inte i en sådan situation som GAIS som på kort tid fått ett par viktiga spelare långtidsskadade. Ska en ny spelare in måste någon lämna o det inte aktuellt förrän sommarfönstret öppnar. Att laget inte presterar beror inte på att spelartruppen är för dålig utan det problemet finns på annan plats. Och går att åtgärda under hela säsongen och inte bara under perioder då transferfönstret är öppet.
DannePsFrisparkar naren Håller inte alls med. Jag föredrar rutin och stabilitet i defensiven och ungdomlig entusiasm och framfusighet i offensiven. Lite som en pyramid. En stabil och bred grund och en hög spets. Att bygga ett lag tvärtom så ramlar det som ett korthus.
PeterHansen Ols Elg sa väl också att det mest bara var intressant att så pass många meriterade spelare är kontraktslösa när den svenska säsongen dragit igång, de tyckte väl inte att Öster i nuläget behöver ta in något eller trodde inte heller att det kommer ske.
Redarmy88 Att inte ta in en målvakt när vi bevisligen inte i närheten ersatt Wallinder är som att gå in i samma fälla flera gånger. Örebro var totalt utspelade av Landskrona i första halvlek senast. Att Örebro vann med 1-0 berodde på att målvakten på egen hand räddade kvar dem. In med Marko Johansson.
Petter Bengtsson Redarmy88 Jag håller med dig om problembeskrivningen, men för mig är Marko Johansson ett frågetecken. Vet att han uppfattades som stor talang när han var yngre, men vad har han egentligen presterat de senaste tre eller fyra åren? Förutom att han för några veckor sedan tränade med Värnamo (hans tjej och barn verkar bo i Jönköping). Tommi Vaiho, som jag nämnde tidigare, tycker jag är mer intressant, förutsatt att han fortfarande är i matchform. Han är lugn och har massor av rutin från större sammanhang. Precis det som saknas nu.
Ozze Redarmy88 För någon vecka föreslog du Oscar Jansson. Nu är Marko Johansson näst på tur. Varför vill du att vi ska ta in dåliga målvakter?