När såna här uppgifter dyker upp är de sällan 100% sanna. Eller 100% falska för den delen.
Vad som är säkert är att MC har kontakt över 2027. Om det kontraktet har klausuler av någon sort vet jag inte. Men jag ställer mig ytterst tveksam till att Foyston öppet till någon anställd hos Öster kommunicerat att han varit "missnöjd med MC sedan dag 1" då det bl a skulle betyda att han ljugit media rakt upp i ansiktet. Han har ju hyllat MCs insatser och inhopp vid olika tillfällen, och spelade honom så fort han fick möjlighet. Utöver det betvivlar jag starkt att Foyston är så korkad att han riskerar att underminera truppen och medvetet sänka värdet på MC i detta känsliga läge.
Om jag får killgissa på ungefär samma nivå som den här informationen kommit fram (alltså baserat på mina egna källor) så vill Öster konkurrensutsätta vår 6:a med någon spetsspelare till, baserat på att MC faktiskt blandat och gett under vårsäsongen. Men jag har ingen som helst indikation på att det fanns något annat än konsensus när MC värvades. Man insåg att det närmade sig seriestart, MC hade rätt spindel och dealen var hygglig.