DeppigPojk Hahahahq helt sjukt, satt för runt 10 min sedan och tänkte hur kouakou skulle vara en bra värvning för oss då hans kontrakt i Turkiet löper ut, 10 min senare är han klar för oss😂 https://t.co/hM6XHduXxP
ÖIF135 Rejkan Känns tveksamt men har levererat tidigare i allsvenskan (men också varit rätt dålig i till exempel ifk). 1 mål på 21 matcher i turkiska andraligan, har knappt spelat sen i somras
sandjohansson 15 mål i superettan 2019 för Brage tog honom till Poyas blåvitt där han inte fick det att lossna. Såldes till Sirius när Poya fick sparken och där gjorde han 12 mål 2021 och 7 mål 2022. Därefter lite speltid och få mål. Inte övertygad om att han är ett kvalitetslyft jämfört med Aliev.
KAX Enligt "AllsvenskanSilly" på X är det bara läkarundersökningen som ska gå igenom under dagen för att han ska signera kontraktet över två år i Öster;
DeppigPojk Klart och tydligen är han ju en skriker som kan studsa tillbaka till rätt med tanke på att efter hans klappkassa tid i Göteborg blev han ändå en bra allsvensk spelare i Sirius
Slangen Den efterfrågade spetsen tycks alltså bli Kouakou, Ask, KHJ/Fransson och möjligen Alioum. För sen lär det väl vara slutvärvat?
Lexxy Slangen Sanyang Kouakou Alioum Ask Fransson Seger Bergqvist Mattis Kricak Lindahl Wallinder Så ser jag oss starta om ovan blir av. Klarar det sig i Allsvenskan tror vi?
Old Chap Lexxy Tror laget som startar i Allsvenskan inte kommer ha så många nyförvärv. Kommer ta sin tid att spela ihop en stabil startuppställning. Huvudmålet måste vara att säkra kontraktet till nästa år.
Bonus Christian Kouakou tjänar bra i Turkiet. Han uppges tjäna strax under 350 000 euro per år enligt Google. Vad får han i Öster??
Bonus Rejkan Perfekt svar. Men han kan ju ha lite högre krav än att man konverterar euro till svenska kronor, även om han just nu är lönlös (alltså utan lön).