En sån här kväll blir en sån här nyhet ändå futtig på nåt sätt. Vi ska kanske vara tacksamma om Allsvenskan ens går att genomföra i år med tanke på världsläget. Men nog om det.
Järdler absolut kan ta sportchefsrollen temporärt i samråd med resten av de ledande i föreningen. Låt den sista månaden bli till en överlämning, allt som JJ haft sitt i huvud och de kontakter han har tagit ska nu upp på bordet och hans mandat för beslut ska tas bort. Det här ÄR för jävligt på alla sätt, och fan vet att jag är trött på såväl JJ som hur det här har skötts men i helvete att vi lägger oss ner och lipar och börjar kasta skit på varandra i det här läget.
Och det är alltid lätt att kritisera beslut i efterhand. Troligen hade JJ en aning om att nya, bättre betalda erbjudanden kunde komma om han visade upp sig i Sverige igen. Jag var väl naiv och tänkte att han kanske behövde börja om med en lugnare, mer kontrollerad tillvaro efter en tuff tid på Cypern, men jag hade fel. Oavsett kontrakt eller konsultroll så hade han lämnat oss när han fick chansen, och där spelar klubbchefen och styrelsen mindre roll. Med JJs aura och bakgrund kunde han lätt duperat alla inblandade att ta andra beslut om han verkligen ville.
Nej, nu står jag bakom föreningen i att lösa den uppkomna situationen. Det är okej att göra fel. Det som inte är okej är att försöka skyla över sina fel och att inte försöka göra rätt nästa gång. Det är avgörande nu för Öster att ledningen går ut och tydliggör, visar upp en enad front och är brutalt ärliga mot oss supportrar och alla andra som stöttar föreningen på olika sätt. Inget löser sig med att alla avgår.
Och jag tänker ge cred till Järdler. Helvete vilka cohones han visar i det här. Igen.