Den här tråden barkar lite offtopic, men på ett kul sätt! Blir det mer diskussioner kan vi alltid bryta ut de diskussioner som handlar om Östers röda och blå färger.
Rent grafiskt är rött och blått tillsammans ett jävla helvete om vi ska vara ärliga. Jag misstänker att det är därför man försöker tona ner styrkan i färgerna eller mörka dem. Jag valde det förra (nedtonad styrka) när jag designade eastfront.se och uppdatera East Fronts logga senast, men tidigare har jag istället valt att mörka dem. Det skriker liksom i mina ögon med klara röda/blå färger och jag är inte ensam om det.
Angående våra färgkoder: När vi gick upp 2012 så hade marknadsansvarige Hanna Berkesi en idé om att vi skulle byta färg till helsvart istället då det var "mycket snyggare". Ramaskri är väl... en någon underdriven beskrivning på vad som följde det förslaget. I efterdyningarna togs faktiskt "Östers sanna färgkoder" fram så de ska faktiskt finnas någonstans. Vår röda/blå är en copy på Helsingborg (som var bland Sveriges bästa lag på 30-talet när Öster bildades) och inte ÖIS, och våra färgkoder är normalt sett väldigt lika varandra fortfarande.
Men själv är jag inte särskilt brydd. Det brukar pendla lite fram och tillbaka. Går det för långt åt ena hållet muttrar folk, så går det tillbaka nästa år. Men jag gillar att man ser skillnad på tröjorna. Finns ju t o m de som gillar 90-talets bedrövliga vit/röd/blåa Diadoratröja 🤮🤢