So everyone who likes Öster. Tag along to Norrköping.
The only valid reason to not tag along is your own funeral. (Barely)
So if you like Öster, you go to Norrköping on Saturday (29/03)/Sunday (30/03).
If you don't like Öster, you stay at home and watch the match on TV.
Everyone within 50 miles of Norrköping has no excuses. You must be there.

Towards SM-guld.❤️💙

Hyfsade motstånd i omgång 4-7

stefanps Sämsta möjliga val av hemmapremiär för oss.
Är väl Häcken, BP och Sirius som lockar minst för oss Österfans.

Vi verkar ha ett tufft spelschema till början, men de blir kul o se vart vi landar efter det. Bra att man inte möter skit lagen direkt och får hybris när man ligger 5 poäng ovanför sträcket i maj

Djurgården hemma i sista denna gången också..

• jon gillar detta

TerrorTeddy Tvärtom, alldeles kanon. Precis som "Hanson" också skriver ska vi besöka Visma för att se Öster, ingenting annat. En allsvensk premiär ska locka 10-12k trots mindre bortafölje. Häcken i omgång 21 hade nog inte genererat lika många.

Svåra matcher men hyfsat korta bortaresor till alla matcher till typ omgång 11.

fi satan vad tuffa matcher första 8

För en liten historisk återblick mötte vi Norrköping borta i premiären även säsongen 2010. Vi var då nykomlingar i Superettan efter två mardrömsår i division 1. Om inte minnet sviker mig alldeles fullständigt brände vårt namnkunnige nyförvärv Olivier Karekezi en straff varefter Peking spelade ut oss och vann med 3-0 inför drygt 5 000 på läktarna. Efter en mycket tung säsong med dubbla ändringar i tränarstaben (LuddOtto blev bara Ludde som till slut blev ersatt av en hård polis) slutade säsongen ändå i dur efter kvalseger mot Qviding.

Djurgården i sista omgången har vi mött säsongerna 1996 - då vi sparkade ner dem i division 1 samtidigt som vi sparkade upp oss själva till en plats i intertotocupen efter 3-2 på Stockholms Stadion - och 2013.

Bissan
          Även detta år jag inte fick åka med bussen hem utan natten fick spenderas på polisen 😅

Bissan Öster mötte Djurgården borta sista omgången 2003 och åkte ur Allsvenskan. Djurgården var redan klara mästare men gjorde jobbet och vann med 5-2.

Enligt mig helt perfekt att få möta flera av de stora lagen första 10 omgångarna innan de har varvat upp.