Attraktiv förening på resa - vem ansluter som uppgraderat resesällskap?
Efter att ha reflekterat över Föreningens positiva utveckling de senaste åren så undrar jag om där inte finns partner som vill fördjupa, och uppgradera sina biljetter och göra resan mot framtiden än mer _potent_.
Utan mer insyn än som medlem och supporter imponeras jag av Föreningens attityd, långsiktighet och utveckling på många områden. Utöver föreningens organisation, så har värdegrundsarbetet med Öster i Samhället nåt verkligt goda nivåer, och när nu även sporten stabiliserats, men också utvecklas såväl på akademi som Elitnivå så borde attraktiveten för någon att vilja vara med ha ökat i kvadrat.
Se det möjligen som ett upprop, men jag ställer det faktiskt mer som en fråga. Vem blir den första utomstående partnern som aktivt uppvaktar Föreningen för att få fördjupa sitt samarbete med Östers IF? Vem blir det som först vill säkerställa, och fördjupa sin relation till Östers IF och med det öka möjligheten för Föreningen att öka takten med än högre kvalitéet av spelare och ledare.
Sätter jag fingret i luften och känner vartåt det blåser så tror jag att Föreningen är tämligen nära att kunna signa med ett alldeles eget _Mellby gård_.
_**Gör man bra saker så händer bra saker.**_