Vår mest lovande spelare på många år är fortsatt inte på plats och han behöver vara här hela februari och mars för att få en rejäl försäsong i benen och kunna utmana om den plats i startelvan som jag hoppas kommer att vara helt given för just honom redan i premiärmatchen. Risken finns annars att vi får ett nytt lex Karekezi med en spelare som missar försäsongen och som behöver månader på sig för att komma i form och som först till hösten kan börja leverera på planen. Om inte annat är det också viktigt för honom att komma in i gruppen och finna sig tillrätta i Växjö och Öster - en förutsättning för att också kunna leverera på planen.

Är det någon som vet hur det går med arbetstillståndet och om han är med under träningslägret på Malta som börjar om några dagar ?

Klart det är trist att han inte är på plats än, och han är väldigt lovande.
Men känns som att det sätts lite överdriven press på denna värvning och att han ska vara given startspelare direkt?
Medan tex Tamminen har levererat i en högstaliga över tid. Här och nu är det ju troligare att Matias är bättre.

Elgen sa i Arpö att han pratat med JJ och att det var på gång att lösa sig. Ingen här på forumet lär väl ha bättre koll än så.

Fint att höra, Slangen. Det hade jag missat 🙂👍

Szabo Visst är det så, men Youssoupha känns mer spännande - tänk om han blir en guldklimp vi kan sälja för 40 millar efter ett år eller två.

Finns det något lik i garderoben lex Stenberg?

Synd. Blir nog inget läger för honom.

Mycket fint att få ett klargörande från Öster i SMP angående Sanyangs status. Klart är alltså att arbetstillståndet är klart men att det tar tid att få det till Youssoupha och att logistiken runt kontakten med ambassaden i Gambia och att ordna det praktiska med resan därmed tar tid. Oklart hur han håller igång, om han tränar på egen hand eller med något lag. Youssoupha missar träningslägret på Malta men nu får vi hoppas att han ansluter lagom till att laget är tillbaka därifrån om dryga veckan från nu 🙂👍

Tolkade jag artikeln rätt om att det bara handlar om att han ska få arbetstillståndet levererat till sig? Vinner jag på Lotto ikväll åker jag ner med det.

15 dagar senare

Sääf Sr Menar du inte MIA ? @lemon skriver tvärsäkert i en annan tråd att Youssoupha kommer till Växjö nästa vecka. Jag hoppas det stämmer, men många viktiga försäsongsveckor ligger redan bakom oss. Men bättre sent än aldrig 🙂🙏

Bancroft This Is Africa. Användes av folk som ständig förklaring när jag var i Tanzania. Man rykte på axlarna och sa det. 😎

Åh, nu förstår jag. Jag gillade den filmen med Leo DiCaprio, tror han nämnde TIA där 🙂👍

jojolaget
        Tillståndet har ju varit klart i nu nästan tre veckor men vad jag förstår är han ännu inte på plats. Vad är problemet.
        Jag börjar undra om det inte är så att Sanyang ändrat sig o vill till en annan klubb o försöker nu strejka sig ur avtalet med Öster.

Ols Elgen skrev igår att: Enligt uppgifter till Smålandsposten kommer han landa i Sverige i slutet av veckan.

Sanyang har landat på Kastrup och är på väg mot Växjö nu! Han kommer träna med laget imon enligt Filip Elg

Härligt att höra. Äntligen ! 🙂🙏

Någon som bevakar dagens träning som pågår just nu och ser om Youssoupha är på plats ? @ZWEMPA, din gamle räv. Kikar du ?