Har precis sett klart matchen i efterhand och trodde jag skulle få läsa kommentarer som liknar stående ovationer men där fick jag tji. Själv blev jag oerhört glad åt Östers insats idag även om jag inser att Sirius var dåliga. Men de hade många av sina startspelare med och de har inget att skylla på i en match där mycket stod på spel för dem, efter deras seger senast mot HIF. Öster var helt enkelt bättre. Det allsvenska kontraktet räddades inte tack vare den här matchen, men mitt hopp om framtiden är lite större än vad det var i måndags kväll. Jag har inte läst Elghs krönika ännu, men håller med i hans underrubrik att matchen var en bekräftelse på att processen pekar åt rätt håll.
Vi har en målvaktsuppsättning som jag är trygg med, trots avsaknad av allsvensk rutin. Min gissning är att Wallinder är förstemålvakt just nu. Skönt med Tatu på plan. Jag har aldrig varit orolig för att han inte skall hålla defensivt i Allsvenskan, men det känns ändå bra att han gör en så bra match. Det enda som oroar är att hans flås inte är tillräckligt bra. Mattis känns fin och Olofsson gjorde att Lukas måste kämpa rejält på träningarna i veckan för att starta mot HIF.
Ask kändes lugn och trygg på mittfältet och min åsikt är att Seger var mycket duktig. Söderberg gjorde det också bra, men håller givetvis inte i Allsvenskan.
Mörfelt gjorde sin bästa halvlek i den röda tröjan. Han måste våga utmana med sin speed och jag tycker att han fick lite bättre självförtroende efter sitt mål. Otur att han blev skadad men det gjorde att vi fick in Rodic istället. Serben visade att hans potential är hög och det skall bli kul att följa honom i år. Aliev kommer att göra mål i år också men vi behöver förmodligen mer spets där framme när det börjar gälla.