@xonitex sa:
@Eckart sa:
@Villenyblom sa:
Kan dock tyvärr dementera dem uppgifterna enligt mina uppgifter
Vilka utav uppgifterna? Brännan eller Max? Eller bägge..
Jag undrar också det ;)
Tolkar det som bägge personerna. Brännström måste vara hett villebråd därute så det är en svår signing.
Har lite svårt att se att han har så många tydligt bättre erbjudanden om han vill vara huvudtränare, åtminstone från svenska lag. Lagen på övre halvan i Allsvenskan är antingen orealistiska pga att de om de letar tränare lär leta på en högre hylla än den Brännan befinner sig på, att de inte är ute efter att byta tränare öht eller av relationella anledninger (Hammarby om Milos skulle hamna i Rosenborg). Möjligen undantaget Häcken, minns inte vad Högmo har för kontraktssituation där.
Undre halvan är det lag som antingen inte lär byta ut tränare eller som har sämre resurser/situation än Öster, även om jag försöker bedöma det så objektivt jag kan. Sirius skulle till exempel kunna hugga efter Brännan om Bäckström hamnar i U21 som det ryktats lite om, men de har klart mycket sämre förutsättningar att bedriva elitverksamhet än vad Öster har egentligen...
Med reservation för att han sitter med något anbud från typ Danmark eller Norge (eller kan tänka sig att vara ass i typ nordiskt topplag) tror jag fan att Öster kommer sy ihop det här.