@Labila Kabila sa:
@Drillo sa:
Genomlyssningen av den här podden ger en bra bild över vilken miljö Vito kommer ifrån, och om ryktet stämmer, den tränare som sägs ha fått ett kontraktsförslag. Att han befunnit sig, verkat i och avancerat i organisationen är i sig en kvalitetsstämpel som heter duga.
Jag blir i vart fall imponerad av vad MFF byggt upp och hur långt de har kommit i utvecklingen av sin verksamhet. Om vår vackra förening klarar av att låta bygga och utveckla vår organisation på ett liknande sätt över tid, så kommer vi kunna se ljust på framtiden. Det får mig också att inse att namnet på enskild tränare bör ha mindre betydelse än hela organisationens utveckling över tid.
Jag hoppas du har rätt!
Men med tanke på hur hyllad Brännström var för en vecka sen här på forumet och nu är han inte värd vattnet som faller från himmeln eller ens tjäran och fjädrarna som han tydligen borde rullas i, så är jag tveksam att Oh Jeffrey skulle ges någon tid att lyckas.
Långsiktighet är ett fint ord som sällan ges någon tid eller tas på allvar i supporterled...
Känslostormar på forum, där en hel del målas svart eller vitt, har tack och lov liten, om ens någon, inverkan på de beslut som föreningen faktiskt fattar. Som jag sagt innan, en del mår inte bra om de inte får gnälla, och ett supporterforum är väl en utmärkt plats för dem att få göra just det.
Byråkraterna jobbar oförtrutet vidare. De skriver sina mail. De ringer sina samtal. De lyssnar. De erbjuder. De avvaktar.
Jag kan fortfarande inte släppa tanken att JG presenteras på ett långt kontrakt och får sin lägenhet i Icon med perfekt pendelavstånd hem till havet. För vilken vettig bonne till människa kan egentligen se någon fördel i att verka i någon av storstädernas storklubbar? Jag kan ha fel. Men tanken att jag har rätt kittlar lik förbannat.
Det kommer bli bra. In Vito we trust.