Många har hyllat KGBs insatser när han ryckt in med hårda nypor och höga krav på senare år. Från det jag läser i länkarna av @NonPhixion så verkar det här vara en karaktär som ställer oerhört höga krav, och har en stark vision om spelarutveckling, spelstil och ”vad som krävs i elitfotbollen” någonting vi ibland har saknat. Måhända kontroversiell, men visst behöver vi någon som inte är rädd att ställa krav och gärna tar media.
Aftonbladet: ”Poängsnittet under karriären talar sitt tydliga språk; i snitt två per spelad match i både Dalkurd och J-Södra.”
Brännström: ”Man har en vision eller målsättning dit man vill komma, men för att göra det så måste kanske tre-fyra svåra beslut tas. Då sitter man kvar lite på samma ställe. Det är kanske en svensk egenskap, att inte vilja trampa någon på tårna.”
”Klubbens (J Södras) sportsliga budget för 2021 inte överrensstämmer med hans förväntan.”
Låter som en Conte-typ som inte tar vilket skitjobb som helst om inte satsningen finns. Utöver det verkar han onekligen ha något som drabbar de han arbetar med.
”Andreas Brännström har bidragit jättemycket för Jönköpings Södra under den tid han har varit här, i två och en halv säsong. Han har bidragit starkt till både resultat och enskilda spelares utveckling. Andreas är en fantastiskt duktig tränare och vi önskar honom all lycka framöver, säger Mats Tidstrand (J Södra)”
Vagic: ”Alltså, ska jag vara helt ärlig… Andreas Brännström är den bästa tränaren jag har haft. Kommunikationen, hur han vill spela fotboll – allt är verkligen superbra.”
”Han är den bästa tränaren jag har jobbat med. Han har en otrolig fingertoppskänsla, säger den tidigare tränarkollegan Isak Dahlin.”
”Dalkurds målvakt Frank Pettersson hyllar både hans arbete med att få ihop en svårjobbad spelargrupp och förmågan att utveckla lagets spelförståelse & teknik.
– Jag har aldrig förbättrat spelet med fötterna så mycket innan, säger han i programmet.”
Kozica: ”Jag tycker även att vi har en riktigt bra tränare som satt en bra spelstil. Vi dominerar matcherna och skapar mycket lägen”
Det låter som en perfekt kandidat för jobbet. Med visionärer på plats i ledningen kommer Brännan att sätta en tydlig spelidé, utveckla våra spelare och få backning i den satsning som både vi och han vill se för att ta nästa kliv. Krita på!