Vilka premiären har ni på listan, goa minnen och såna som suger?
Något som sitter i från 80- och 90-tal?
Själv har jag just Karekezis bom på parken som ett mörkt. Och när Djurgården åt upp oss 03 som nykomlingar...
Vilka premiären har ni på listan, goa minnen och såna som suger?
Något som sitter i från 80- och 90-tal?
Själv har jag just Karekezis bom på parken som ett mörkt. Och när Djurgården åt upp oss 03 som nykomlingar...
Jugåån -03 (0-4 tror jag!) värsta bottennappet efter sedvanlig hybris innan match, men man skall komma ihåg att laget som de hade då -02 samt -03 var grymt jävla bra tyvärr o vann AS likväl dessa åren. För övrigt av än mer vikt det som händer from match No5, vi minns ju vilka som ledde 2013 efer omgång 4 samt GAIS magplask i första match förra året t.ex.
Premiären borta mot Halmstad 97 eller 98 minns inte. Var en favoritpremiär. Minns inte resultatet.
Men resan och uppladdningen och snacket veckorna innan var magiskt. Då var man ju hyfsat ung och entusiasmen var som ett barn på julafton.
Största bortaföljet sen EF startade har jag för mig. 2 stora fulla bussar
Ryktades om att det var hela 150-200 man på bortastå. På den tiden var det magiskt.
En annan magisk premiärresa är BP borta allsvenskan 2013.
Undertecknad satte upp en Öster tipspromenad i bussen vid ett av stoppen.
Dock där frågorna var huller om buller. Och man var tvungen att ta dom i rätt ordning
Busschauffören var inte nöjd.
Sen den magiska bilden på mig och andra som ligger i nätet efter ett av Östers ena mål.
2-2 var resultatet om jag inte minns fel.
En annan magisk premiär är ju Falkenberg borta 2017 i Superettan. Stort härligt bortafölje, och grym stämning.
Dock skadade jag knät när jag ramlade ner på planen efter 2-0. Har fortfarande problem med det
Dåliga minnen finns inte för mig.
Jag åker för festen, gemenskapen, sångerna och kärleken till Öster. Resultatet är sekundärt.
För mig är själva resan grunden och kärnan i supporterkulturen. Det är där vi formars och knyter band. Sjunger och har kul ihop.
Gammal som ung, rik som fattig. Man som kvinna.
Bortapremiären mot Hif 03, räknas det?
Bubblare:
Häcken hemma 04 - horribel matta och hattrick av Dioh Williams.
Peking borta 10 - säsongsavgörande straffmiss i omg 1?
FFF borta 17 - invigning av den alkoholfria arenan och Levi gör mål i öppen kasse.
Hif borta 23 - Fina Abw gör 1-0 i slutminuten. Känns som igår.
TerrorTeddy Halmstad 1998 var i omg 2, men helt rätt bortapremiär. Ljungberg skulle dominera. EF står på en brädhög 45 grader mot planen i ena hörnet. Kungliga Af Ottosson gör 0-1 och Liatåååpan 0-2 innan HBK reducerar till 1 - 2 slut.
Förvisso hyfsat i närtid (om premisserna är 80 och 90-tal), men Ljungskile away 2012. En av mina första bortaresor och som 14-åring var det rätt ballt att åka hela vägen till Ljungskile bara för att kolla fotboll. Kommer inte ihåg så mycket av matchen, men vi åkte hem med en 1-0 vinst.
Vill minnas att det var en ganska plågsam hemresa trots vinst pga en konstant varningssignal pipande i bussens högtalare eftersom ena bussdörren inte gick att stänga helt, samt att busstoalettens innehåll typ läckte ut i det utrymme där flaggor förvarades.
I övrigt så är falken away i premiären 2017 fortfarande en av mina bästa upplevelser med Öster. Ohotad etta fram tills avslutningen i Degerfors i höstas.
Den jag minns mest var hemmapremiären 2006, 0-4 mot AIK. Hoppas på bättre resultat i år...
Ljungskile away var kanon! Velic gjorde det avgörande målet varpå jag ramlar över ”staketet” som avgränsade oss från plan. Efter 15 minuter ska Nurkic ta ett inkast och hittar min mobiltelefon vid sidlinjen!
Torslanda borta 2008 var inte dum heller. Vi sprang efter linjedomaren som ett tåg och spelade fotboll med bollkallarna i paus. Andra halvlek spelades med en Union Växjö-klibba på ena målstolpen.
Norrköping borta i all ära, men ÖIF är ÖIF oavsett serie
Lindome, 2008.
unionstockholm Torslanda borta 2008 var inte dum heller.
Kommer aldrig glömma Torslandakillens uppsyn när två lokalbussar från Kronoberg svängde in på grusplanen och vi hoppade ut och frågade var arenan låg. "Det är den där PLANEN" sa han och pekade mot en åker som får Åbo att framstå som Bernabeu.
Bortapremiären i Falkenberg när de invigde den alkoholfria arenan. Vi tog en överlägsen seger i läktarmatchen och fick en härlig seger på planen efter sena mål.
premiären utanför parken 2010
premiären i Falkenberg 2017?
Jag fick bo på hotell med farsan i tonåren till premiären mot Peking 2010. Hatar sen dess ”Härliga IFK-låten” fast jag i smyg tycker den är rätt bra om jag måste vara helt ärlig.
Premiären mot Falkenbergs FF på bortaplan anno 2017, vilket också var återkomst i Superettan för oss, var magisk. EF sjöng ut hemmapubliken, som dessutom hade invigning för sin nya arena, och Öster vann dessutom matchen. Någon kille trillade ner och omhändertogs av vakterna och en annan kille fick sina glasögon intryckta.
I modern tid är detta tveklöst den i mina ögon mest minnesvärda premiären
Kommer ihåg BP 2013. Besviken över bara en poäng men såg ju rätt bra ut så det skulle lösa sig ändå...
Premiären 2011 mot Giffarna hemma. Skitåret 2010 och försenad tränarankomst bidrog till viss osäkerhet.
I vårsolen på öppna sittplats fick jag bevittna en 16-årig Emil Krafth debutera, Karekezi spela ytter(?) och Freddy Borg målgest-”volta”. Det var början på två positiva Österår!
Johannesson en 16-årig Emil Krafth debutera, Karekezi spela ytter(?)
Bra frågetecken, Karekezi blev ju ofta mer back än ytter för att täcka upp för Krafth men oj vad de var roliga att se. Vill minnas att de hade lekstuga med stackars Emil Forsberg vid minst ett tillfälle (men han klarade ju sig rätt bra ändå).
Johannesson om jag minns saken rätt var det den matchen Karekezi och Krafth spelade volleyboll över en av deras backar.