Ilskan efter det där pissmålet har lagt sig. Dags att sluta lipa och komma framåt. Några iakttagelser från forumet.
- Samma personer som förra året körde "Karlskrona" - "det häe gåe allri" - är samma personer som kör det nu.
- Samma personer som förra året vacklade mellan hopp och förtvivlan vacklar minst lika mycket nu.
- De fåtal personer som förra året "Äh det här löser sig" är lika få som i år.
Jag är (som vanligt) i mitten. Jag tokhyllade Foyston för hans peptalk i halvtid mot Häcken, det är det coolaste jag sett någon tränare Öster göra i modern tid sedan Schenka kallade upp en ung och lat Denis Velic till kontoret och sa till honom att skippa julmaten och börja ta sin karriär på allvar (vad Schenka egentligen sa passar sig inte i tryck 2025). Jag toksågade Foyston igår för att han inte verkar tro att någon annan spelare än Niklas Söderberg är värd att få beträda planen i Östers färger, när vi tydligt kunde se flera spelare med krampkänning och hur jävla många tecken som helst på att vi inte orkade pressa Djurgården högt längre.
Även förra året åkte Foystons popularitet berg-o-dalbana här i forumet, och den lär väl fortsätta göra det. Men alldeles oavsett, låt oss knyta nävjäveln i fickhelvetet och ta oss samman. Det här är inte på långt när över ännu.