Blir alltid olika läger här inne när det går dåligt, och ytterkanterna är i min mening lika tröttsamma båda två. På ena sidan låter det som att vi redan är klara för division 2 södra Götaland, på den andra som att allt bara är olyckliga omständigheter och att vi snart kan räkna med sju raka segrar.
Med det sagt finns ju ett rätt stort mellanregister. Jag hör nog till den mer pessimistiska delen av det. Klart vi har chansen fortfarande, men laget har skapat en rätt jobbig uppförsbacke för sig. Två tre raka förluster till så kommer det mentala göra det extremt svårt att vända säsongen.
Det som gör mig orolig framåt är bland annat att det tuffa spelschemat dessvärre är delvis en myt. Vi har mött, och kommer tyvärr att fortsätta göra det, tunga och förväntade topplag hemma. På bortaplan har vi dock haft ett fullt överkomligt schema hittills. Tre poäng på dessa matcher hade jag aldrig tagit på förhand.
Trenden är också djupt oroande. Tycker MFF hade full kontroll igår och ser inte att det var jättemånga steg framåt. Fortsatt förtvivlat svårt att skapa framåt. Jag tror på Aliev men han är helt isolerad.
Och till sist: En liten del är det ursäktat av skador och avstängningar, men oaktat det tycker jag att Foyston hattar för mycket på mitten. Dags att sätta de tre han tror på, låta dem köra tre raka för att ge relationsbyggandet en sportslig chans.