Om startelvan ovan stämmer så känns det som att vi allt mer är på väg att bli ett brunkarlag.
HBK, AIK och DIF-matcherna har varit brottarfotboll med få tekniska/taktiska finesser och vi har förlorat. Foystons recept verkar vara att ännu mer öka på Brunkar-styrkan. Det förvånar mig då det är inte den fotbollen jag förväntade mig från en fd Häcken tränare. Men jag är skeptiskt till att det är rätt recept.
Jag vill gärna tänka lite annorlunda. Det centrala mittfältet, med Christensen bakom Ask och Seger, borde vara vår styrka. Men det är ändå här Foyston famlar, fumlar och testar runt.
På vår svagaste lagdel, dvs offensiven, så ändras minimalt. Vi kör 3 spelare långt ifrån varandra som inte utvecklat någon större kemi utan mer spelar var för sig.
Mitt recept skulle vara att se till att det fanns fler spelare närmare Alibek. Låt Christensen och Seger ta hand om defensiven men flytta fram Ask eller varför inte Gabrielsson närmare Alibek. Gabrielsson är ju en vass framspelare, men kan även avsluta.