Zingo Jag tror att det kan ge en injektion i truppen. Det är många som har Foystons förtroende, men när det gäller de offensiva spelarna är det ingen som producerat något, trots förtroende. Aliev står förvisso på 4 mål nu. Men vem är bakom honom? Tamminen med 1+2?
En röd tråd i föreningen kan man ha även ifall man sparkar en tränare för att hålla sig kvar. Den behöver nödvändigtvis inte försvinna.
Nu vet jag att jag skrev lite i affekt efter Peking matchen och inser naturligtvis att det måste finnas ett lämpligt alternativ. Gör det inte det får vi hoppas att Foyston reder ut det här. Men jag har så svårt att se det. Det är mycket jag tycker är fel just nu. Laguttagning, matchplaner, att man inte använder A-lagspelare i u21-serien osv.
Jag hade tagit dagens utgångsläge med nio matcher kvar innan serien drog igång i våras. Men jag hade önskat att det fanns en kontinuerlig förbättring i spelet, bättre sommarförvärv (gissar på att Foyston haft en del att säga till om kring dessa) och mer produktion framåt. Och inte minst en tydlig spelidé.
Det jag vill uppnå är att vi klara oss kvar. Jag vill inte ner i superettan igen.
Tilläggas ska också att jag under hela hösten backade Foyston i "Rodic gate" men nu totalt svängt om. Rodic är ju en av få just nu som verkligen försöker spela. Jag hoppas verkligen att Foyston släpper stoltheten (vilket han börjat göra, men det krävdes x antal mållösa matcher för att ens ge Roddan chansen).