@Jockeluring sa:
@Vikash sa:
@Jockeluring sa:
1,35 milj i skillnad mellan 4e och 7e plats?
Om det stämmer är det bästa laget som gäller hela vägen. Dvs Stulic på bänken, m.m.
FInns en alternativkostnad som skulle kunna vara högre än skillnaden mellan utbetalningarna beroende på tabellplacering.
Intressant fundering. Exempel: ”Vi tror på Stulic, men han måste köras in. Kan kosta oss 600.000 i prispengar, dvs mindre än kostnaden för ny huvudmålis.” Nåt sånt? Det skulle kräva, tänker jag, att Stulic imponerat i det tysta. — Ekvationen går att utsätta andra för i truppen också.
Mnja, något ditåt men jag menar så här:
Om föreningen tror på Stulic och gör det på det sätt man åtminstone tidigare kommunicerat är det rimligen erfarenheten som fattas honom. Det tror i vart fall jag att det är. Han har deltagit i fyra matcher i år. Ge honom 3x90 minuter nu så lär han sig skitmycket. Det lär dessutom ge honom en självförtroendeboost som bara den skänker honom lite ytterligare trygghet. En försäsong till på det så kan han mycket väl vara redo. Skulle han vara redo är det inte bara pengar man annars hade behövt lägga på en uttalad förstemålvakt som sparas in; det finns ju ett ekonomiskt värde i att äga en ung och förhoppningsvis skicklig förstemålvakt, både vad gäller försäljningspotential och vad det tillför laget. För att inte tala om alternativkostnaden för att tappa bort hans (i min mening) uppenbara talang.
@Slangen sa:
@Jockeluring sa:
@Vikash sa:
@Jockeluring sa:
1,35 milj i skillnad mellan 4e och 7e plats?
Om det stämmer är det bästa laget som gäller hela vägen. Dvs Stulic på bänken, m.m.
FInns en alternativkostnad som skulle kunna vara högre än skillnaden mellan utbetalningarna beroende på tabellplacering.
Intressant fundering. Exempel: ”Vi tror på Stulic, men han måste köras in. Kan kosta oss 600.000 i prispengar, dvs mindre än kostnaden för ny huvudmålis.” Nåt sånt? Det skulle kräva, tänker jag, att Stulic imponerat i det tysta. — Ekvationen går att utsätta andra för i truppen också.
Känns oerhört hypotetiskt. Man kan ju också hävda att att en fjärdeplats istället för en sjundeplats kanske är det som gör oss så attraktiva att vi lyckas locka till oss en bärande spelare som bidrar till att spela upp oss nästa år. Också väldigt hypotetiskt.
Personligen skulle jag nog gå för de mindre hypotetiska 600 000 kronorna i prispengar.
Personligen är jag för övrigt fullständigt övertygad om att huruvida vi kommer fyra eller sjua, särskilt när det är och kommer vara så poängmässigt jämt som det är, är helt egalt när det kommer till vilka spelare som kan tänka sig gå till Öster nästa säsong. Möjligt att det hade varit skillnad på om vi kommit fyra eller typ tolva men som läget är nu får man som till exempel sportchef göra ett riktigt bedrövligt arbete om det ska ha någon betydelse.
Och ja, det är väldigt hypotetiskt. Jag skulle säga att allt som inte är prövat är väldigt hypotetiskt. Men den diskussionen har vi tangerat innan, vi släpper det tycker jag ;)