@Petter Bengtsson sa:
@Vikash sa:
@Old Chap sa:
Dags för en del här att omvärdera Varmanen nu. Förra gången var det tursamt men i dag var det ren skicklighet.
För vad? För att han kan springa?
Han får ett friläge serverat, tar en förstatouch på nivån division 3 som trycker honom ut ur vinkel. Sedan bjuder en av seriens sämsta målvakter honom på möjligheten att chippa genom att komma ut dels för långt, dels helt snett. Hade han blivit kvar längre in hade Tatu i princip inte kunnat göra mål.
Att chippa bollen över en målvakt som agerar så där finns det några tusen som kan göra bara i Sverige.
Det var den mest negativa beskrivningen av ett Öster-mål jag har sett på det här forumet! Varmanen gjorde mål därför att han låg i rätt position, orkade ta löpningen och till sist valde rätt avslut. Många hade missat, men han gjorde inte det. Det blev mål. Hur fan kan du få det till något negativt?! Helt otroligt.
Jag har inte fått det till något negativt. Var har jag skrivit att det var något negativt att Tatu gjorde mål?
Jag har sagt att det finns noll anledningar att "omvärdera" Varmanen utifrån målet.