Den här tråden är full av motsägelser. Först var Järdler ett klantarsle som inte ordnat speltillstånd åt de tre nyförvärven. Det hade han uppenbarligen gjort. Sen var det jättekul att Foyston vågade testa alla tre i startuppställningen. Efter det så är det roulette att köra alla tre på en gång. Jag vet att alla inte tycker lika, och att vi alla är pissed off efter dagens bedrövliga insats. Men herregud så många kappvändare här är.
Laget är tyvärr under isen. Det jag reagerar mest mot är att så många spelare är obekväma och klumpiga med bollen. Hur många enkla passningar slogs inte bort eller missades? Inte ens hörnorna (normalt en styrka) satt som de skulle. Man hittade inga spelöppningar. Mittfältet var i det närmaste obefintligt. Det var som om man låst in dom i en box och kastat bort nyckeln. Sista halvtimmen tyckte även försvaret det, uppspelen gick över deras huvuden. Försvaret släppte till lägen som man inte är van vid att se. Det kunde ha blivit 4-0 utan Wallinder.
Min lilla point är att Foyston måste få testa, materialet håller inte och han kan inte trolla. Det var modigt att röra runt idag, men det är hans förbannade plikt. Han gjorde det, även om det tyvärr inte höll. Att byta tränare är ingen quickfix, se bara på Degen, mfl.