Famlande speluppbyggnad utan Seger.
Ljung lite för osynlig i första, mer aktiv i andra.
Ask alltjämt för hög felprocent, men han försöker iallafall. Något som fler borde ta efter, fake it til you make it.
Gyamfi blandar och ger i första, inte bara negativt men totalt sett inte hans dag. I sak stämmer det ju att han sover vid deras första mål. Dessutom går han bort sig vid deras andra. Men jag känner liksom att det är vår offensiv som är problemet, inte Gyamfi eller defensiven.
Inte heller Lukas hade sin dag igår. Bommar de flesta hörnorna, hårda fötter i övrigt, blir bortvänd flera gånger och går framåt för sällan. Här saknas självförtroende.
Patriot inte speciellt övertygande debut. Ovän med boll och inte speciellt många lyckade aktioner. Nära assist när Joel kom igenom dock.
Joel inte speciellt övertygande debut. Visar ett par gånger att han har en snabbhet och kan erbjuda något annat än Aliev, t.ex. när han vänder upp och går runt Hovland i första. Sätter inte chansen när den dyker upp, och jag tycker att det är några gånger i andra där han måste vara mycket mer desperat inne i boxen.
Uddenäs godkänd. Tycker han är våran bästa offensiva spelare, det säger dock inte så mycket. Generellt sett så kommer laget oftast i ett bättre läge när han involveras.
Uppenbart att Lind, Jakobsen och Irandust är av en helt annan klass än våra gubbar, men det är en helt annan prislapp på dem också. Undrar om inte bp's inhoppare hade varit våra bästa gubbar.
Våra ytterbackar måste våga gå framåt. Våra innermittar måste våga agera innanför motståndarna. Våra yttrar likaså, dessutom måste de faktiskt göra en gubbe ibland. Alla dessa grejer måste vi dessutom göra samtidigt, det blir ganska lätt att försvara om det bara är en av grejerna man utsätts för. Motståndarna kan ju bara ställa sig lågt så joggar vi runt och passar utanför dem i 90 minuter.
Där kan jag hålla med i Foystons analys, om ingen vågar göra någonting på offensiv planhalva så får man väl sätta in en anfallare till och så kan vi iaf lyfta långt eller lyfta in. Det leder också till Joels chans tidigt i andra. Sen gör vi typ ingenting fram till sista 10 då vi börjar lyfta in, och då blir det också ganska farligt typ varje gång.