@Jockeluring sa:
Finns det inte en ny nivå av beslutsamhet i anfallsspelet sedan en tid? Snabbare och med mindre marginaler. Och har inte Varmanen ryckts med i det? Om så: Än högre krav på att inte toktappa bollen centralt när alla är på väg upp. PS. inte bara Limas fel senast, han och Höken går väl på samma boll och blir överspelade samtidigt.
Jo. Och det via andra uppspelsvägar som innebär högre risk än tidigare. De som tidigare inte var tillåtna. Konsekvenserna av när man gör det dåligt syntes väl i första halvlek senast, och som sedan snabbt rättades till.
Kritiken mot Varmanen härinne tycker jag varit överdriven. Han har klara kvaliteter och måste ges tid och utrymme att utveckla det som ännu inte är helt på plats. Det är många spelare som kan gå från darriga i vissa avseenden till att senare äga sin plats. För att citera Vito. Vi behöver alla tro på det. Fortsätter jag och citerar mig själv säger jag att leta fel på andra har aldrig varit konstruktivt. Det handlar om människor. Att ställa krav och utveckla varandra kan däremot bli konstruktivt.
Jag älskar Tatus attityd och kapacitet, och, känslan är att vi i år haft färre incidenter där vår högerback varit ute ur position defensivt än vad som varit fallet de senaste åren under kapten Karlsson.