@Calle01 sa:
@xonitex sa:
@Calle01 sa:
@xonitex sa:
Man riktigt känner suget inför 2022
Jag förstår att du är ironisk men jag känner suget inför 2022. Har stora förhoppningar på föreningen.
Jo jag också men inte tränaren. Han behöver riktigt bra spelare för att lyckas, för spelidé det saknas.
Ja, det är något som inte stämmer. Vi borde kunna prestera bättre med det manskapet vi har trots allt. Jag har svårt att sätta fingret på vad som inte stämmer, men det kanske är så enkelt som att vi har en för dålig tränare.
En sak som är möjlig att sätta fingret på i åtminstone dagens match är laguttagningen och bytena. Varför fick inte JW komma in tidigare eller rentav starta? Detsamma gäller även Mujanic, som borde ha fått mycket mer speltid sett till vad han har presterat. Det är slöseri att ha en så kreativ spelare på bänken.
En annan detalj i årets serie är lagets dåliga resultat på konstgräs. Det har blivit påfallande få poäng. Dagens match påminde om matchen i E-tuna. Det blir en annan typ av spel. Jag tror att det behövs ett särskilt spelsätt - och möjligen även delvis en annan uppställning (rentav någon särskild värvning?) - för det underlaget.
Istället för att klaga på konstgräset tror jag att det är bättre att anpassa sig och dra nytta av det. Andra lag gör det redan. I längden blir det ofta avgörande. Man kan de fotboll som en sport i två grenar - konstgräs och naturgräs (inte helt olikt tennis, även om underlagen där är fler). Det gäller att behärska mer än ett underlag.