NonPhixion Härlig AI-text......
Verkligen, men... Jag har respekt för stadens samtliga fotbollsföreningar. Som gammal Norrait har jag tillochmed kommit över min avsky för bollklubben även om den flammade upp igen för typ 10 år sen när Öster hade det jobbigt och BK var den förening som främst visade skadeglädje över detta. Men nog om det nu. Det är nästan glömt. Vi tar oss till Räppe istället.
Jag har respekt för att Räppe inte har möjlighet att ha nån anställd kommunikatör som kan skriva mer personliga och/eller professionella texter. Det är egentligen inte det jag stör mig på heller. Utan mer att det i föreningens kultur tycks ingå att "vägra visa fel" d v s när man hela tiden försöker skriva sig bort från sin egen skuld i det inträffade. Tyvärr ett tecken i tiden, man gör något fel men istället för be om ursäkt spammar man flödet med vaga motargument för att få folk att tröttna på själva konflikten och kanske också känna att det är oklart vem som egentligen har rätt eller fel. Utan att bli för politisk här nu men tänk Henrik Landerholm, Ebba Busch och Mästarnas Mästare i grenen - Donald Trump.
Faktum kvarstår - Räppe GoIF tog inledningsvis ett högst medvetet beslut att försöka köra 220 kr för bortasupportrar. Syftet är oklart. Kanske tänkte man att de trogna hemmasupportrarna inte ska behöva finansiera hyran av extraläktare och kanske också extra ordningsvakter. Kanske vill man inte ha bortasupportarna på plats överhuvudtaget p g a att det blir "stökigt". Kanske såg man sin chans att casha in ytterligare. Men samtidigt deltar Räppe GoIF i cupspelet och tävlar om elitfotbollsplatser, och då finns chansen - eller risken - att såna här matcher kommer. Det ingår i paketet. Vill man ha en fotbollsklubb på andra premisser, se då till att ha ett A-lag som håller sig runt Kronobergsfyran eller liknande.
Nu fuckar man istället upp och vägrar be om ursäkt - en klar och tydlig ursäkt i stil med "vi ber om ursäkt, vi tänkte fel men nu har vi tänkt om" är vad som krävts för att jag personligen skulle få för mig att åka dit och betala mitt inträde + mitt kaffe + en slant till halva potten eller lotter med glädje. Istället kommunicerar föreningen klart och tydligt att de har rätt, Sektion Södra och East Front har fel - men ni är ändå varmt välkomna att komma och spendera pengar hos oss.
Nä tack så mycket. Jag önskar inte Räppe nåt ont. Men någon fotbollsfest har de inte förtjänat att få arrangera den här gången.