DannePsFrisparkar Området ligger rätt centralt och är numera inte ett lämpligt område att ha massa träningsplaner på. Både ur ett ekonomiskt perspektiv och ur ett stadsplaneringsperspektiv.
Varför skulle området inte vara lämpligt för träningsplaner? Kommunen ska ju fortsätta utreda om fler fotbollsplaner på området och tanken med dessa är nog inte enbart tävlingsfotboll.
Ekonomiskt känns det bara dumt att inte bygga nytt. Vad skulle det vara värt att samla alla Österlag på Arenastaden samt att IFK Växjö skulle få en ny, egen arena? Kalkylen låg på 185M medans vi nu landar på 110M (70M för Åbo och 40M för Värdendsvallen), en differens på 75M för något som skulle gynna både Öster och IFK Växjö. OM kommunen, som de nu sagt, kommer utreda fler planer på området (och genomföra) tillkommer det kostnader för detta också och då är besparingen uppäten och vi står där med en gammal arena som fortfarande kommer behöva underhåll.
Dumsnålt i mitt tycke!