Svensk fotboll är inget vidare. Bajen är inget superlag, det här var snarare länslaget mot Östers if i januari.
Östers insats däremot. Wohoo. Att komma till Stockholm och ha ett sånt kollektivt mjukglasspannben, det är otroligt svagt. Det är för mig baksidan av en sån spelartyp vi har fler av som Ask.
Baksidan av att landslaget spelar med en typ som Ayari. Det ser briljant ut när det ser bra ut, när det blir tuffare saknar spelartypen förmåga att ge en minimumnivå.
Jag kan förstå Max spelplan. Vi har chans att slå bajen, även borta. Genom en spelande fotboll. Annars hade vi aldrig valt den vägen. Däremot är jag trött på den här typen av obestämda individer som faller igenom.
Kvalitetsaktioner förekommer. Som när Uddenäs i första skarvar fint. Carlstrand slår en passning, (vilket han ju aldrig gör- inte heller den här gången, det är ett skott som täcks) och Adjei bombar på. Svåranalyserad match, vilket inte gjordes bättre av att Clp gör en prakttavla vid 1-0. Men nog darrade benen på samtliga när man klev in på arenan. Redan där var slaget förlorat och där den största tonvikten bör ligga.