PeterHansen
Vilka jag skulle plocka ut i ett lag med 4-4-2-uppställning beror förstås på vilka som är tillgängliga. Om alla är friska - även Burakovsky och Kouakou - skulle jag nog utgå ifrån nuvarande backlinje. Ask och Christensen centralt på mittfältet och på kanterna Burakovsky och Uddenäs. Kouakou och Carlstrand på topp.
Njie, HBP, Söderberg, Starke och Tamminen aspirerar dock alla på startplats. De tre förstnämnda alla på mittfältet. Tamminen både som yttermittfältare och anfallare (han har speed och styrka). Det blir lite andra prioriteringar, men jag tror att det kan bli bättre eftersom 4-3-3 kräver verktyg som för närvarande bara delvis finns i lådan. Om både Burakovsky och Uddenäs är i form kan dock 4-3-3 funka. Eller om Njie plötsligt blommar ut (fullt möjligt). Men där är vi inte ännu.
Jag tror inte heller att Max kommer att byta system. Det verkar vara något som han och Ola är överens om. Att jag ändå lyfter det beror på hur spelet såg ut förra säsongen. Det offensiva kantspelet funkade inte. Laget var oerhört svagt på sista tredjedelen. Måltjuven Aliev fick inte mycket uträttat eftersom han, som inte är så kreativ själv, behövde få fler bollar från kanterna.