Konstapel Jag kan försöka mig på ett seriöst svar.
Ställ en fråga vad som hände med tänkt ordförande.
You tell me. Ingen på årsmötet sa något om något. Jag är bara en vanlig medlem och för att kunna ta ställning i det forum där jag har en röst, årsmötet, så kräver det att någon lägger korten på bordet.
Sen ställer du en fråga om varför man i en tillsynes välmående föreningen vill ha en förändring.
Jonas hade varit ordförande länge och ville trappa ned?
Sen ställer du en fråga till vad som hände i dialogen med några av de som kunde inneburit en verkligt stor förändring för Öster och varför det sket sig.
Logiskt felslut: begging the question. Din slutsats antar att din premiss är sann. Som vanlig medlem säger mig den information som finns att tillgå att föreningen utvecklas ganska bra och att det bästa vore att fortsätta i ungefär samma spår.
Sen frågar du igen lite mer specifikt om de personer du vet har lite pengar, typ Santhe, Olof m.fl. och sen bara sover du supergott och är taggad för nästa år!
Du skrev i ett annat svar att problemet är toppstyrning. Så Hallrup och Dahl skulle gärna sponsra klubben men bristen på typ föreningsdemokrati gör att de avstår? Sponsorer ska inte ha inflytande. Det kallas professionalism. Växjö DFF:s beroende av Dah är i min bok ett varnande exempel.