Bröt ut det här till en ny tråd.
Jag har haft en oro ända sedan Sanyang-miljonerna, och det är att det blir ett ökat sug från fel typ av människor att försöka ta över föreningen. Att Jonas Karlsson slutar efter 10 år säger jag ingenting om. Bara det att han seglat den här skutan under en så lång tid.... Det måste ta hårt på en människa i den typen av roll. Och om man tillåts spekulera... Bara ett uns av misstroende från någon kan leda till att beslutet att avböja omval blir lätt. Nu har bara frågan om vem som tar över, efter det kommer jag att känna efter igen. Samma sak gäller för övriga ledamöter i något mindre skala.
Jens är fakltiskt en liknande historia. Man ska inte glömma allt han gått igenom under hans tid som klubbchef. Sjukdom, motgångar och så en framgång - som raskt blev en ny motgång. Det är människor det här handlar om. Människor med andra saker i sina liv.
Så ingen skugga över Jonas och Jens, och heller ingen skugga över skeendena i sig tills jag vet mer säkert än vad jag gör idag. Jag tillbringade personligen alldeles för lång tid med att skylla på Roar när han lämnade inför 2013 och stötta fel person utan att tänka efter före. Det misstaget gör jag aldrig om.
OBS! Delar av inlägget rena spekulationer eftersom vi ännu inte vet exakt vad som är vad. Men trovärdiga källor pekar på att ovanstående skeenden är sanna.