Oldtimern
För att fånga upp ditt ord ”amatörmässigt”. Att något som inte skett utan bara spekulerats om är amatörmässigt känns… långsökt.
Däremot hajade jag som språkpolis till när jag läste dokumentet för valberedningens förslag på de två nya ledamöterna och det står så här, lite nedkortat utan att ta något ur sitt sammanhang:
”Mattias Söderqvist,
Mattias är 50 år och har arbetat på Alutrade sedan 2012 och är VD och delägare. Utbildad
högskoleingenjör i maskinteknik och har även studerat företagsekonomi. Har tidigare arbetat
på GMV Sweden och Atlas Copco.
/————/
Adam Airosto,
Född 1974 och uppvuxen i Korsberga utanför Vetlanda. Bor sedan 2000 i Växjö med min fru
Charlotte och vi har två döttrar, Alexandra 26 och Felicia 24. Har alltid sysslat med lagidrott,
med hockey i Team Boro och fotboll så småningom Hvetlanda GIF i div 3 (nuvarande div 2).
Utbildad Civilingenjör från Chalmers och flyttade därefter till Växjö, där jag senare avslutade
min fortbollsera i Sandsbro AIK i elitfyran.
Jag har senaste 18 åren verkat som VD i bolag som Atlas Copco Norden, Emballator och
inom Dacke industri, där jag också var styrelseordförande för ett systerbolag. Idag är jag VD
på Spaljisten i Åseda och sitter även som styrelseledamot i ett italienskt bolag inom
elmekanik..”
Mattias beskrivs av Öster i tredje person men Adam skrivs i jag-form som att det är han själv som skapat dokumentet. Förstår att texten är insänd av honom men är det inte lite väl slappt och rentav amatörmässigt att bara klistra in det utan att skriva om det i tredje person innan det sänds ut och utan att rätta till ordet ”fortbollsera”. Kanske har det gått lite för fort det här? Som man säger: det går fort i fortboll. 🙂