Zingo
Jag är lite intresserad av din ingång i detta resonemang. Baserat på dina ord så TOLKAR JAG att din syn på ledarskap är någon form av stoisicm där en äldre person som INTE reagerar på saker som är fel. Det är nämligen så jag ser på Starke, Mc och Ask.
De är väldigt lågmälda och håller låg profil. Förmodligen väldigt fina personer med gott hjärta men några ledare är de inte. Stöttepelare kan de agera, kanske allra mest utanför planen med sin rutin och sitt lugn men när skeppet är ute till havs och det blåser storm så behöver skeppet ledare som klarar av att agera både med ord och aktion. Det klarar ingen av dem av. Där är de lite för snälla och lite för stoicistiska.
Mattis är precis vad klubben behöver just nu. Hur du kommer fram till att det skulle skicka fel signaler till dessa tre spelare förstår jag inte. I mitt tycke helt omvänd logik. Frågan är väl vad svaga ledare sänder för signaler till HELA TRUPPEN och till oss supportrar? Du resonerar som om starke, Mc och Ask är viktigare än resten av truppen ( min subjektiva tolkning) och viktigare än prestation och resultat.
Mattis är lagets givna ledare ute på planen. Särskilt nu när Kricak har lämnat.