Ahopp.
Jag gissar på att denna matchen kommer bli en absolut slugfest med vilda haymakers, det kommer gå fram och tillbaka hela tiden. Norrby har inga tydliga styrkor eller strategier, dock ser man att de försöker(och ofta lyckas) avsluta genom inlägg och snabbt passningsspel i målboxen.
Deras anfallare och mittfältare är väldigt snabba och överraskar ofta motståndarnas försvarare och målvakt med sina beslut, därför kommer det vara extremt viktigt att kontrollera bollens position och gärna försöka hålla den på deras planhalva.
Norrbys trupps genomsnittliga ålder ligger på ca. 21 år, så jag tror dessvärre att spelare som Starke ej kommer kunna hålla samma takt som dem. Det gäller att positioneringen och markeringen är prioriterat för att våra backar ska ha en kämparchans.
Slarvet i det defensiva som skedde i måndags är absolut oacceptabelt, ifall det fortsätter kan vi förvänta oss 3, 4, 5 mål i röven.
För att vinna denna matchen kommer det handla om att ta vara av och utnyttja deras halvdana defensiva förmåga, både backlinje och målvakt.
Har märkt att deras målis inte alls är på samma nivå som resten av truppen, så vi bör också våga satsa på avslut då han ofta ej lyckas klistra skotten, alternativt missar den helt och hållet. Han är långt ifrån fläckfri.
Detta kan bli en jämn kamp, men en match som vi rättvist kan vinna ifall vi spelar våra kort rätt. Vi har förmåga, vi har ny ledning och vi har rödblå glöd i eldstaden!
FORZA ÖSTER! ❤️💙