Oj. Det här riskerar att bli ett långt inlägg. Men ska försöka hålla mig kort och fokusera på _spelet och resultaten_ det som skapar frustrationen hos oss supportrar och får topplock att flyga här på forum, bland annat.
Med rubriken vill jag beskriva allt arbete som rimligen görs i föreningens organisation (styrelse, anställda tjänstemän och ledare), för att allt som i slutändan såsom slutprodukt skapa _resultat_, förhoppningsvis ett som samtliga kan uppskatta. Dvs allt arbete som görs innan det vi följare ser och bedömer, _utvecklingen, spelet och resultatet_.
_Spelet_ - Vi gick in 2021 med ambitionen att utveckla och förändra. Vi startade serien resultat och spelmässigt ok, men får ett rejält bakslag när fjolårets mest stabile spelare gick sönder. Målmannen Mehic. Ett bakslag som krävde åtgärder och förändringar och tid för att stabilisera för. Det har vi gjort nu.
Det offensiva spelet och dess utveckling har under tiden fått stå tillbaka, och vi har också saknat variation och kvalitet i det offensiva spelet. Utöver det eviga inläggsspelet handlade det mesta om att Calle J med sin spetskvalitet skulle skapa något.
_Över en natt_ försvann Calle och några spelare till, några potenta nyförvärv kommer in och vi ser att kvaliteter tillförts, men det är också tydligt att samspelet saknas, och ibland också tydligheten i idéerna.
Trots min egen frustration över uteblivna resultat, den där krypande känslan av maktlöshet som infinner sig efter ännu en _sådär_ tajmad passning ut till Varmanen som utan att flytta sin försvarare drar inlägget på dennes täckande benskydd, trots det vill jag behålla lugnet och låta organisationen, leda och driva fram det som kommer att skapa _utvecklingen_ som ger _spelet_ som skapar _resultaten_.
Kräver det ytterligare åtgärder så kommer även det att ske.
/ D