McA Hur länge kan man älta Elm-bröderna...
Jag satt ner med Leffe Widén (vila i frid älskade Läder-Leffe) en gång på halvfyllan och diskuterade dem med honom. Hans version var den här: Mamma Elm ville (läs krävde) att alla tre bröderna skulle spela i samma lag, och "förhandlade" om detta med både Kalmar och Öster, eventuellt nån klubb till. Och vi hade helt enkelt inte råd att köpa loss Viktor (tror jag det var), plus att Leffe var lätt skeptisk (milt uttryckt) till att bli roddad på det viset. Med facit i hand hade det kanske varit värt det. Men det är ju svårt att veta. I det läget vi var där så hade vi kanske inte klarat av att utveckla dem lika bra som Kalmar gjorde heller.